martes, 15 de noviembre de 2016

"Vivamos coma deuses", un PBL sobre mitoloxía clásica en 4º de ESO


Guadalupe Martínez, a profesora de Latín de 4º ESO, ideou e levou á práctica un PBL (Aprendizaxe Baseado en Problemas ou "Problem Based Learning", en inglés). Neste post cóntanos en que consistiu e achéganos algunhas fotos que recollen distintos momentos da experiencia.

PBL DE CULTURA ROMANA “VIVAMOS COMA DEUSES” (LATÍN 4º ESO)
Inmersos como estamos nas novas metodoloxías de innovación educativa, e aproveitando que se nos encargou a tarefa de traballalas nas programacións de aula deste curso, quixen escoller na materia de Latín de 4ºESO tres temas relacionados coa cultura e civilización romanas que desen xogo para poder aplicalas.

Na primeira avaliación deste curso, concretamente, o tema no que os alumnos traballaron e aplicaron estas novas metodoloxías foi “A RELIXIÓN ROMANA” e, botando man do slogan do anuncio publicitario dunha coñecida marca de supermercados galegos, creei un PBL titulado “VIVAMOS COMA DEUSES”. 


Nese PBL introducín o tema e as actividades relacionadas coa relixión romana presentando aos alumnos a seguinte historia:

“Hai moitos, moitísimos anos, Xúpiter confinouvos no máis profundo do Tártaro. Acusouvos dun delito que non puidestes cometer, pois non tivestes nin medios nin ocasión. Dende aquela, os vosos únicos compañeiros foron os condenados a penar nese lugar, que cumpren castigo polos pecados cometidos. O voso castigo é durmir ata que vexades o amencer, pero, cada vez que albiscades o lumbrigar do sol polo leste, este desanda o camiño para iniciar o oposto e, cando parece que vai asomar polo oeste, emprende o camiño contrario.
Agora, nun descoido dos deuses, e grazas a Mercurio, que quere “humanizar” o Olimpo ante o insufrible comportamento dalgunhas deidades, tedes a oportunidade de desquitarvos. Co voso enxeño e maña poderedes volver, de novo, á vida, pero non a calquera tipo de vida. Poderedes vivir como o fai un deus instalado no Olimpo, pero, incluso, poderedes chegar a máis.
Teredes que superar obstáculos que vos parecerán inexpugnables, para o que contaredes con algunha que outra axuda complementaria. Teredes que saír do Tártaro e pasar unha serie de probas que vos permitan coñecer moi ben a vida das múltiples divindades que xogan co voso destino e imitalas ata chegar ás mesmas abas do monte Olimpo, a morada dos deuses, para convertervos nunha máis delas.
Na aula contaredes coa guía e a orientación do deus Mercurio (profesora), mensaxeiro dos deuses e amigo de comerciantes e viaxeiros, cuxos atributos conterán as indicacións precisas para iniciar a vosa viaxe. A el poderedes recorrer en todo momento, pero iso suporá atrasar unha xornada a chegada ao voso obxectivo final, o Olimpo”.
 

Chegar a vivir coma deuses, requiriu que no camiño ao Olimpo os alumnos, distribuídos en equipos cooperativos, afrontaran varias probas:


Traballo cooperativo.
1. Pescudar os atributos do deus Mercurio para atopar as pistas que os levaron ao comezo do camiño.

Pescuda de información.
Atributos de Mercurio.

2. Coñecer o panteón clásico grego e romano, comparando e contrastando as súas semellanzas e diferenzas para evitar errar o destino final.

Compara e contrasta.

3. Documentárense da forma máis detallada posible de dúas divindades asignadas a cada grupo para coñecer e imitar (xenealoxía, calidades, atributos...) na súa chegada ao Olimpo e facérense pasar por elas.

CSI.

Elaboración dos murais.

4. Pescudar algún mito no que esas divindades xogaron un papel fundamental para relatar aos seus compañeiros condenados e amenizar a longa viaxe.
 
Relato cooperativo.

5. Presentárense, unha vez chegados ao Olimpo, ante o resto de divindades e instalárense no seu novo fogar.


Exposicións orais.
Exposicións no corredor.
RÚBRICA DE AVALIACIÓN DO PBL:
ACTIVIDADE
MOI BEN (4)
BEN (3)
REGULAR (2)
MAL (1)
PUNTUACIÓN
Traballo cooperativo

Todos os membros do grupo participan con entusiasmo nas diferentes actividades propostas.

Polo menos ¾ dos membros do grupo participan activamente nas diferentes actividades propostas.
Polo menos a metade dos membros do grupo participa nas diferentes actividades propostas.
Só unha persoa ou ninguén participa nas actividades propostas.

Destreza
“Compara e Contrasta”

A ficha complétase na súa totalidade, os contidos son coherentes e responden ao esixido.

A ficha complétase parcialmente, os contidos son coherentes e responden ao esixido.
A ficha complétase na súa totalidade, pero os contidos non son coherentes nin responden ao esixido.
A ficha complétase parcialmente (ou non se cubre), pero os contidos non son coherentes nin responden ao esixido.

Lectura compartida

Todos os membros do grupo participan de maneira activa na actividade.

Polo menos ¾ dos membros do grupo participan activamente na actividade.
Polo menos a metade dos membros do grupo participa na actividade.
Ningún dos membros do grupo participa na actividade.

Rutina
“CSI”

Todos os membros do grupo realizan de maneira completa esta rutina.

Algúns membros do grupo realizan de maneira completa esta rutina.
Todos ou algúns membros do grupo realizan de maneira parcial esta rutina.
Só un membro do grupo  ou ninguén realiza de maneira completa ou parcial esta rutina.

Relato oral cooperativo

Todos os membros do grupo participan de maneira activa e equitativa nesta actividade.

Gran parte dos membros do grupo participa de maneira activa e equitativa nesta actividade.
A metade dos membro do grupo participa de maneira  activa nesta actividade.
Só un  membro do grupo ou ninguén participa nesta actividade.

Mural

Todos os membros do grupo participan de maneira activa e creativa  nesta actividade e o resultado final é o esixido.

Polo menos ¾ dos membros do grupo participan de maneira activa e creativa nesta actividade e o resultado final é o esixido.
Polo menos a metade dos membros do grupo participa de maneira activa nesta actividade e o resultado final é normal.
Só un membro do grupo ou ninguén participa nesta actividade e o resultado final non é o esixido.







TOTAL:



[
                                               

1 comentario: